ضرورت استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک

وقتی به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنید، شاید در نظر اول، همه چیز بسیار مرتب، سازماندهی شده و به روز، به نظر برسد. اما ساختن چنین جایی، به هیچ وجه راحت نیست. باید تلاش‌های بسیار زیادی در راستای مدیریت اطلاعات بیماران، ساماندهی وضعیت حساب‌ها، داشتن نیم نگاهی به وضعیت کارکنان و خوشحال و راضی نگه داشتن همزمان بیماران و کارکنان، صورت گیرد. اغلب اوقات این فرآیند شامل سازماندهی حجم بسیار بالایی از اطلاعات است.

ضرورت استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

نرم افزار مدیریت مطب، یک راه حل کاملا پویا برای مدیریت تمامی امور اداری در مطب، ارائه می‌کند. ویژگی‌های جامع و نوآورانه‌ای که این نرم‌افزار داراست، گردش امور را بهبود بخشیده و کارایی مرکز را افزایش می‌دهد.

به چند دلیل، استفاده از نرم‌افزار مطب، برای مراکز درمانی، ضروری است. برخی از دلایل در زیر آورده شده است:

دسترسی آسان به اطلاعات بیمار

به عنوان یک درمانگر، باید بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوابق بیمار را بررسی کنید. این امکان زمانی کارایی دارد که شما در نظر دارید شرایط کنونی بیمار را با آنچه سابق بر این بوده، مقایسه کنید و تشخیص درستی بدهید. به کمک این نرم‌افزار، در وحله اول می‌توانید اطلاعات را به سرعت ذخیره کنید و در مرحله بعد، دسترسی راحتی به آن داده‌ها داشته باشید. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که کلیه اطلاعات بیمار را، مثل سوابق، جواب آزمایش‌ها، تشخیص و مشکلاتی که دارد، مدیریت کنید.

مدیریت کارکنان

پرسنل یک سازمان، دارایی آن سازمان محسوب می‌شوند. حصول اطمینان از اینکه از شرایط کار و محیط رضایت کامل داشته باشند، بسیار ضروری است. در اغلب موارد، افرادی که مسئول بررسی شرایط کارکنان در نظر گرفته می‌شوند، کارایی مطلوبی ندارند. اما این نرم‌افزار، بخوبی می‌تواند از عهده این کار بربیاید.

این نرم‌افزار، با بررسی دقیق ساعات ورود و خروج پرسنل، بررسی عملکرد و همچنین سنجش میزان تعامل بین بخش‌های مختلف سازمان، می‌تواند به مدیریت و سازماندهی درست کارکنان کمک کند و اطلاعات درست و دقیقی از میزان عملکرد هرکدام از پرسنل، در اختیار کارفرما قرار دهد.

مستندسازی حرفه‌ای

مزیت اصلی نرم افزار مدیریت کلینیک این است که به خلاص شدن از شر کلیه کاغذبازی‌های اداری، کمک می کند. این نرم‌افزار داده‌ها را با سطح امنیت بسیار بالا سازماندهی کرده و هیچ نگرانی بابت پاره شدن و نابود شدن آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، از آنجایی که تمام اسناد به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند، رسیدگی به امور بیمه‌ای و پیگیری مطالبات نیز آسان خواهد بود.

نرم افزار مدیریت مطب

به این ترتیب، وقت آزاد بیشتری در اختیار کارکنان قرار خواهد گرفت و در نتیجه میزان استرس شغلی در آن‌ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.

از سرعت در ارائه خدمات گرفته تا مستندسازی کوچکترین تعاملات با بیماران به صورت اتوماتیک، این نرم‌فزار می‌تواند به حفظ و نگهداری آسان پرونده بیماران، کمک زیادی کند.

احتمال خطای کمتر

از آنجایی که ثبت بیشتر مستندات به صورت دیجیتالی و خودکار انجام می‌شود، دخالت انسانی در آن بسیار اندک است. به همین دلیل هم احتمال رخ دادن خطا و اشتباه خیلی ضعیف است. در این نرم‌افزار، اطلاعات با دقت بالایی ذخیره می‌شود، به همین دلیل نه تنها تشخیص بیماری با سرعت و دقت بیشتری صورت می‌گیرد، بلکه به حفظ و نگهداری داده‌ها در سایر بخش‌ها، مثل بخش حسابداری نیز، کمک زیادی می‌شود. برخی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت کلینیک قادرند حتی داده‌هایی را که به اشتباه توسط کارمندان وارد شده، تصحیح کنند.

امنیت داده‌ها

به عنوان یک مرکز درمانی، تمامی داده‌های شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. بایگانی سوابق بیماران و کارمندان ضروری است چون این داده‌ها بعدها به کار می‌آیند. با این وجود، هرکسی امکان دسترسی به این اطلاعات را نخواهد داشت. یک نرم‌افزار مطب با کارایی مناسب، امنیت قابل قبولی را برای اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری، فراهم نموده و دسترسی به آن‌ها، تنها از طریق شناسه‌های ورودی مخصوص، امکان‌پذیر می‌باشد.  

انعطاف‌پذیری

در مقایسه با سایر نرم‌افزارها، مهم‌ترین ویژگی یک نرم‌افزار مدیریت مطب، آن است که حتی در ابتدایی‌ترین مراکز درمانی هم، قابل استفاده است. نرم‌افزار، باید به گونه‌ای قابل تنظیم باشد که در هر بازه زمانی مشخص، متناسب با نیازهای کاربر، بتوان از آن استفاده کرد. به این طریق، با پیشرفت و توسعه یک مرکز درمانی با کلینیک، نرم‌افزار نیز باید بتواند به طور خودکار، با نیازهای جدید تطبیق پیدا کند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار آسان بوده و به دریافت هیچ نوع دانش و آموزش اضافه‌ای، نیاز نیست.

نرم افزارهای مدیریت کلینیک و مطب

مقرون بصرفه بودن

پیدا کردن کارمندی که بتواند تمامی امور اداری را یک تنه انجام دهد، بسیار دشوار است. بنابراین باید چندین کارمند استخدام شوند تا هرکدام گوشه‌ای از وظایف اداری را به عهده بگیرند. داشتن یک نرم‌افزار مدیریت مطب، به کاهش تعداد پرسنل و در نتیجه کاهش هزینه‌ها، کمک زیادی می‌کند. به توجه به اینکه خرید خود نرم‌افزار، هزینه چندانی ندارد.

از آنجایی که کارکردن با این نرم‌افزار هم خیلی آسان است، هیچ نگرانی از بابت هزینه‌های آموزش نیز، وجود نخواهد داشت.

سرعت در ارائه خدمات

این نرم‌افزار به بالا بردن سطح سازماندهی و هماهنگی اطلاعات کمک کرده و روند انجام کارها را آسان می‌کند. از این طریق می‌تواند به مدیریت فعالیت‌های روزمره در بیمارستان هم کمک کند. فعالیت‌هایی نظیر نوبت دهی، پیگیری سوابق پزشکی و آزمایشگاهی بیمار، چک کردن بیمه و انجام امور مربوط به تسویه حساب. لازم به ذکر است که فعالیت‌هایی خیلی بیشتر از این‌ها هم با یک کلیک، قابل انجام است. بنابراین امور بیمارستانی روی روال خود انجام شده و ارائه خدمات به مشتریان با سرعت بالایی صورت می‌گیرد. نتیجه آن است که در نهایت، خدمات، از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود.

رضایت مشتری

در آخر اینکه، بدون وجود مراجع، هیچ مرکز درمانی قادر به فعالیت نخواهد بود. با بهتر کردن ویژگی‌هایی مثل نوبت‌دهی آنلاین، ایمیل کردن نسخ دارویی و صورتحساب‌ها و ارائه خدمات با سرعت بالا، رضایت مشتری، قابل دست‌یابی خواهد بود. علاوه بر این، به کمک نرم‌افزار مدیریت مطب، پزشکان از قبل در جریان سوابق پزشکی بیمار قرار گرفته و به این ترتیب فرآیند تشخیص و درمان بیماری، با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری، انجام خواهد شد. این نرم‌افزار همچنین زمان معطلی و انتظار بیماران را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد که رضایت 100% مراجعین را به دنبال خواهد داشت. هرچه روند انجام امور مختلف ساده‌تر باشد، بیماران شما تجربه خوشایندتری خواهند داشت.

وجود نرم‌افزار مدیریت مطب، یک الزام است. چه مرکز درمانی مورد نظر کوچک باشد، چه پیشرفته. می‌تواند به افزایش روند سودآوری کسب و کار شما، کمک کند.

یک نرم‌افزار مدیریت مطب کارآمد، فضایی سرشار از هماهنگی میان بیماران، پزشکان، پرسنل بیمارستان و مدیریت سازمان، به وجود می‌آورد. علاوه بر این، کیفیت خدمات با ارائه یک تشخیص دقیق و آگاهانه، افزایش یافته، و به این شکل منجر به رشد سازمانی قابل توجهی می‌شود.

شما می‌توانید با این کار، خود را با آخرین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تجهیز کرده و از مزایای بیشمار آن، سود ببرید. هنگام انتخاب یک نرم‌افزار مدیریت مطب، حتما در نظر داشته باشید که قادر به رفع کلیه نیازهای شما باشد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید