برای راه اندازی کمپین فروش چه باید کرد؟

در این مقاله مراحل راه اندازی یک کمپین فروش را به طور کامل توضیح داده ایم. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم با ما همراه باشید.

برای راه اندازی کمپین فروش چه باید کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

منظور از کمپین فروش مجموعه اقداماتی است که کسب و کار در یک دوره زمانی مشخصی پیگیری می کنند تا منجر به افزایش فروش شود. روش های مختلفی برای برگزاری کمپین ها وجود دارد؛ با این حال می توان گفت تقریبا برای راه اندازی هر کمپین فروشی باید مراحل مشخصی را طی کرد. ما در این مقاله این مراحل را بررسی کرده ایم.

مراحل راه اندازی کمپین فروش

همان طور که در مقدمه گفتیم برای راه اندازی کمپین فروش مراحل ثابت و مشخصی وجود دارد و کسب و کارها در نحوه اجرای آن خلاقیت به خرج می دهند. در ادامه به نقل از سایت مرکز فروش 24 این مراحل را بررسی می کنیم:

1-مشخص کردن هدف

قبل از شروع هدف کسب و کارتان را  مشخص کنید. داشتن هدف به مسیر پیش رو شکل می دهد و بر اساس آن می توان تصمیم های متفاوتی گرفت. برای مثال شما تصمیم گرفته اید هزار محصول را در عرض سه هفته به فروش برسانید. اگر در هفته اول هیچ فروشی نداشته باشید و به هدف تان نزدیک نشوید، نشان می دهد که راه را اشتباه پیش گرفته اید.

2-انتخاب مخاطبین هدف

شناخت کامل مخاطب هدف، مزایای زیادی مانند کاهش هزینه کمپین فروش و تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبین را به همراه دارد. برای شناخت مخاطب به دنبال دانستن ویژگی ها و شرایط مخاطبین مانند سن، شغل، علایق و… بروید. بر اساس همین اطلاعات کسب شده می توان تصمیمات مهمی گرفت. برای نمونه در چه شبکه اجتماعی تبلیغ کنید؟

3-تعیین استراتژی

براساس اطلاعاتی که کسب کرده اید باید استراتژی خوب و موثری را برای راه اندازی کمپین فروش انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این استراتژی ها اشاره کرده ایم:

استراژی پیشنهاد یکی بیشتر

این استراتژی به استراتژی یکی بخر دو تا ببر نیز معروف است. در این استراتژی قرار است مشتری با خرید محصولی، محصول دیگری را به صورت رایگان دریافت کند. اگر در کسب و کارتان محصول اضافی دارید، این استراتژی فروش برای شما مناسب تر خواهد بود. به طور کلی با کمک این روش، انگیزه بیشتری برای خرید ایجاد کنید.

استراتژی پیشنهاد استفاده رایگان

اگر کسب و کارتان در حوزه نرم افزاری فعالیت می کند، حتما این استراتژی را امتحان کنید. در این روش مشتری به مدت محدودی از برنامه شما استفاده کرده و پس از گذشت زمان آزمایشی باید محصول را بخرد. البته کسب و کارهای دیگری هم می توانند از این استراتژی بهره ببرند. برای مثال قسمتی از دوره آموزشی خود را به رایگان در اختیار مخاطب قرار بدهید.

مرکز فروش 24

استراتژی ارائه تخفیف

کیست که از تخفیف بدش بیاید؟ مشتری با دیدن تخفیف جذب محصول شما می شود. برخی از مخاطبین حتی بدون این که احساس نیازی کنند دست به خرید محصولات دارای تخفیف می زنند. هر چند وقت یک بار تخفیف بدهید تا هم مخاطبین جدیدی جذب کنید و هم مخاطبین سابق خود را از دست ندهید. البته ارائه تخفیف به همین سادگی ها نیست و باید در این زمینه دانش داشت. برای کسب مشاوره در این زمینه و کمپین فروش می توانید از کارشناسان مرکز فروش 24 مشاوره بگیرید.

4-اجرای کمپین فروش

پس از طی کردن تمامی این مراحل نوبت به این رسیده است تا به سراغ اجرای کمپین فروش بروید. در این راه برنامه مشخص و روشنی داشته باشید تا به راحتی از پس اجرای آن بربیایید. برای این که بتوان به خوبی مراحل برنامه را پیش برد، باید تیم خوبی نیز داشت تا در این راه به شما کمک کنند. علاوه بر همه این موارد، یادتان نرود تک تک مراحلی که طی کردید را ثبت کنید.

5-ارزیابی عملکرد

در مرحله قبل تاکید کردیم که تمامی مراحل را ثبت کنید. بعد از اتمام کمپین فروش، نکات ثبت شده به کار شما می آید. با استفاده از این نکات می توان نتایج را ارزیابی و نقاط ضعف و قدرت را شناسایی کرد. به کمک ارزیابی در کمپین بعدی می دانید که چگونه عمل کنید تا نتیجه بهتری نسبت به قبل کسب کنید.

جمع بندی

راه اندازی کمپین فروش یقینا برای هر کسب و کاری مزایای فراوانی دارد. البته تا زمانی که با مراحل آن آشنا باشید و در اجرای آن به خوبی عمل کنید. ما در این مقاله تمامی این مراحل را بررسی کرده ایم. اگر اجرای این مراحل را جدی نگیرید، در مرحله آخر به جای سود کردن، تنها ضرر نصیب تان می شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید