قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

سقوط عجیب قیمت طلا امروز در بازار | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۹۵۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.

سقوط عجیب قیمت طلا امروز در بازار | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۹۵۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به نقل از تسنیم، قیمت طلا تحت فشار شدید افزایش تورم در آمریکا به‌دنبال اعلام خبر کاهش غیرمنتظره تولید اوپک پلاس قرار گرفته است. قیمت این فلز گران‌بها با احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافته است. انتظار بالا رفتن تورم در آمریکا به‌دنبال افزایش قیمت نفت پس‌از اعلام کاهش تولید ناگهانی اوپک پلاس باعث می‌شود فدرال رزرو آمریکا همچنان سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود را حفظ کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۹۵۱ دلار و ۶۶ سنت رسید. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 اوپک پلاس تولید خود را حدود ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز کاهش داده و بدین ترتیب کل کاهش تولید خود را به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسانده است. این اقدام قیمت نفت را حدود ۵ دلار افزایش داده است.

 انتظار ادامه افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، شاخص دلار آمریکا را پایین آورده است. بدین ترتیب نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا ۵.۲۵_۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. شاخص سهام اس‌پی۵۰۰ هم در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا سقوط کرده‌است.

 قیمت نقره امروز با ۱.۶۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۶ درصد کاهش ۹۸۷ دلار و ۶۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه 14 فروردین - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 26,411,000

طلای ۲۴ عیار 35,214,000

طلای 18 عیار / 740 26,059,000

طلای دست دوم 26,058,910

آبشده کمتر از کیلو 114,420,000

مثقال طلا 114,380,000

انس طلا 1,957.87

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 298,210,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 282,120,000

نیم سکه تک فروشی 185,300,000

ربع سکه تک فروشی 112,200,000

سکه گرمی تک فروشی 68,100,000

تمام سکه (قبل 86) 280,000,000

نیم سکه (قبل 86) 130,000,000

ربع سکه (قبل 86) 70,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 72,730,000

حباب سکه بهار آزادی 56,540,000

حباب نیم سکه 72,380,000

حباب ربع سکه 55,660,000

حباب سکه گرمی 40,270,000

افزایش قیمت طلا و دلار تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه دارد

حسین راغفر اقتصاددان، با اشاره به افزایش قیمت مجدد ارز و طلا با گذشت ده روز از سال جدید، به اصلاحات نیوز می‌گوید: مسئله قیمت ارز، نشان می‌دهد آنچیزی که در واقع از بین رفته اعتماد عمومی است. اعتماد مردم به اظهارات مسئولین و عملکرد دستگاه  اجرایی کشور از بین رفته است. به همین دلیل شاهد این هستیم با گذشت 10 روز از ابتدای سال، 10 هزار تومان به قیمت ارز اضافه شده است. اساسا بخشی از این افزایش قیمت به مسئله نقش خود دولت برمی‌گردد و جالب این است که قرار است مهار تورم صورت بگیرد! 

راغفر با بیان اینکه افزایش قیمت ارز اقدامی کمکی به دولت است، گفت: اما دلیل دیگر برای افزایش قیمت ارز هم به دلیل اقدامات دولت و بی اعتمادی به مواضعی است که مسئولین اعلام می‌کنند. از همین رو مردم تصورشان بر این است که حتما این مباحثی که مطرح می‌شود، منجر به افزایش قیمت در بازارهای ارز و طلا خواهد شد و از این رو یک هجومی به بازار رخ می‌دهد. 

طلایی که در داخل به فروش می‌رسد از قیمت طلای جهانی با همین ارز آزاد هم گران تر است. بنابراین نشان می‌دهدکه مافیاهای متعددی در اقتصاد ایران فعال هستند، از این فضای ناامن و بی اعتمادی مردم، حداکثر سواستفاده را می‌کنند.

این اقتصاددان ادامه داد: این موضوع نه دست بانک مرکزی است و نه دست دولت و نه دست وزارت اقتصاد. این موضوع، آسیب به اعتباری است که در اقتصاد کلان از ان به عنوان اعتبار مواضع اعلام شده توسط دولت حکایت دارد و به نظر می‌رسد که این اعتبار دیگر فرو ریخته است و اکنون هر آدم معمولی که می‌بینیم به دنبال این است که اندک پس اندازی که دارد را تبدیل به یک کالای دیگر از جمله ارز کنند. همین موضوع در آینده به انتظارات تورمی نیز دامن می‌زند. 

مقصر اصلی دولت و حاکمیت است که باید اقداماتی را انجام دهند تا جلوی سقوط اقتصاد کشور را بگیرند. هجوم مردم به بازارها به خودی خود باعث افزایش قیمت ها می‌شود و حبابی که در این بازارها وجود دارد را بزرگتر می‌کند؛ از آن سمت نگه داشتن ریال باعث از بین رفتن ارزش پولشان می‌شود. در این شرایط واقعا نمی‌توانم به مردم توصیه ای داشته باشم، چرا که در شرایط کنونی هیچ راه حل و هیچ نشانه ای برای اصلاحات وجود ندارد. افزایش قیمت ها تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت. 

راغفر با بیان اینکه بر اساس این شرایط، انتظار این است که روند قیمت ها افزایشی باشد، تصریح کرد: جالب است بدانید که طلایی که در داخل به فروش می‌رسد از قیمت طلای جهانی با همین ارز آزاد هم گران تر است. بنابراین نشان می‌دهدکه مافیاهای متعددی در اقتصاد ایران فعال هستند، از این فضای ناامن و بی اعتمادی مردم، حداکثر سواستفاده را می‌کنند و حل این شرایط امکان پذیر نیست مگر اینکه یک تغییرات ساختاری اساسی در کشور اعلام شود و بر اجرای آن، تاکید شود. بدون این مسئله اصلا امکان خروج از این مسیر سقوط ممکن نخواهد بود. 

این فعال اقتصادی ادامه داد: مقصر اصلی دولت و حاکمیت است که باید اقداماتی را انجام دهند تا جلوی سقوط اقتصاد کشور را بگیرند. هجوم مردم به بازارها به خودی خود باعث افزایش قیمت ها می‌شود و حبابی که در این بازارها وجود دارد را بزرگتر می‌کند؛ از آن سمت نگه داشتن ریال باعث از بین رفتن ارزش پولشان می‌شود. در این شرایط واقعا نمی‌توانم به مردم توصیه ای داشته باشم، چرا که در شرایط کنونی هیچ راه حل و هیچ نشانه ای برای اصلاحات وجود ندارد. افزایش قیمت ها تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت. 

دیدگاه خود را ارسال کنید