قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا امروز دست همه را از پشت بست! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا امروز دست همه را از پشت بست! | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: شنبه 19 فروردین - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,490,000

طلای ۲۴ عیار 33,986,000

طلای 18 عیار / 740 25,150,000

طلای دست دوم 25,150,030

آبشده کمتر از کیلو 110,430,000

مثقال طلا 110,460,000

انس طلا 2,008.01

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 318,080,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 280,110,000

نیم سکه تک فروشی 189,300,000

ربع سکه تک فروشی 116,200,000

سکه گرمی تک فروشی 68,100,000

تمام سکه (قبل 86) 278,000,000

نیم سکه (قبل 86) 128,000,000

ربع سکه (قبل 86) 68,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 77,310,000

حباب سکه بهار آزادی 39,240,000

حباب نیم سکه 68,730,000

حباب ربع سکه 55,840,000

حباب سکه گرمی 38,390,000

قیمت طلا در بازار‌های جهانی کاهش یافت

به نقل از رویترز، طلا بخشی از افزایش قیمت خود را در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا از دست داده، اما یک افزایش قیمت هفتگی را تجربه می‌کند. اطلاعات اقتصادی آمریکا نگرانی درمورد رکود اقتصاد این کشور را بالا برده است.

قیمت طلا بیش‌از ۲ درصد در این هفته افزایش یافته و از سطح ۲۰۰۰ دلار گذشته است. این افزایش قیمت به‌دنبال خبر شگفت‌آور کاهش تولید اوپک پلاس صورت‌گرفته، آن‌هم در شرایطی که اطلاعات اقتصادی آمریکا خبر از رشد آهسته‌تر بخش خدمات و همچنین آمار پایین‌تر اشتغال در این کشور می‌دهد.

فدرال رزرو آمریکا یک عامل تعیین‌کننده است. بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند باعث رکود اقتصاد شود، اما توقف سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی توسط این بانک خطر افزایش بیشتر تورم را بالا می‌برد. تحلیلگران عقیده دارند هر دوی این شرایط به نفع طلاست.

کاهش ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی ۲ ماه گذشته و همچنین کاهش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا تا پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته هم از قیمت طلا در این هفته حمایت کرده‌است.

همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود و پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را کاهش می‌دهد.

فدرال رزرو آمریکا مجبور است نرخ بهره را برای پایین آوردن تورم افزایش دهد. اما اطلاعات اقتصادی این کشور حاکی از لزوم کاهش نرخ بهره است که می‌تواند ارزش طلا را بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار نگه‌دارد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۳ درصد افزایش ۴۰۱ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

پیش بینی جدید قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در نخستین هفته از بازگشایی بازار سکه و طلا به‌طور رسمی در سال جدید، اظهار کرد: پس از تعطیلی دو هفته‌ای، بازار از روز دوشنبه شروع به‌کار کرد اما با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم، هیچگونه تقاضای هیجانی و کاذبی در بازار دیده نشد؛ حتی تا حدودی کاهش تقاضا هم طبق سنوات گذشته (در ماه رمضان) وجود داشت و آرامش بر بازار سکه و طلا حاکم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: تا حدودی نوسان نرخ ارز در بازار داخلی و البته افزایش ۴٣ دلاری اونس جهانی سبب شد که کمی در بازار سکه و طلا روند افزایشی را شاهد باشیم، اما همانطور که اشاره شد این روند صعودی منجر به تشدید تقاضا در بازار نشد. بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و روال عادی خود را طی می‌کند و هیچگونه التهابی در بازار وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که هر زمان (به‌ویژه در شرایط فعلی که بازار از ثبات نسبی برخوردار است) تصمیم به خرید و فروش سکه و طلا دارند، با توجه اینکه طی ماه‌های گذشته، قیمت‌ها به تعادل و ثبات نسبی رسیده است، منتظر افزایش یا کاهش خاص نباشند و مبادلات خود را در مورد سکه و مصنوعات طلا انجام دهند و نگران نباشند.

این مقام صنفی پیش‌بینی کرد: برای هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که چنانچه نوسان خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد و باتوجه به اینکه مجدد قرار است از فردا (شنبه) عرضه ربع سکه از سر گرفته شود، ثبات بازار احتمالا ادامه‌دار خواهد بود و نوسان‌ها در حدود همان یک تا سه درصد افزایش/ کاهش باشد و تغییرات چندانی نخواهیم داشت.

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها از روز دوشنبه (آغاز بازار رسمی سکه و طلا) تا پایان هفته، اعلام کرد: همانطور که اشاره شد، اونس جهانی طلا حدود ۴٣ دلار افزایش را تجربه کرد و آخرین قیمت ٢٠١٧ دلار ثبت شد. در مجموع در بازار داخل هر مثقال طلای ١٧ عیار بطور میانگین ١٨۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به ١١ میلیون و ١٢٠ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ۴٢ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۵۶٧ هزار تومان به‌ازای هر گرم رشد بها داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در بازار سکه نیز نوسان چندانی وجود نداشت. هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان افزایش به ٣١ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٢٠٠ هزار تومان افزایش به ٢٨ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه در آخرین معاملات هفته نسبت به روز نخست معاملات (دوشنبه) هریک میانگین افزایش ٣٠٠ هزار تومانی را تجربه کرده و بازار را با قیمت‌های ١٨ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان برای هر قطعه نیم سکه و ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان برای هر قطعه ربع سکه به پایان رساند. برخلاف افزایش بهای همه قطعات سکه و طلا، سکه‌های یک گرمی با کاهش قیمت مواجه شد و در آخرین معاملات هفته شش میلیون و ۵٠٠ هزار تومان قیمت داشت که ٢٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت آن در روز دوشنبه بود.

تخلیه ١.۵ میلیون تومانی از حباب سکه

این مقام صنفی تصریح کرد: حباب سکه در آخرین معادلات این هفته نسبت به نخستین روز کاری بازار سکه و طلا (١۴ فروردین ماه) کاهش چشمگیر یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومانی را تجربه کرد و در حالیکه در روز دوشنبه در محدوده هفت میلیون و ١٠٠ هزار تومان قرار داشت، در پایان هفته به حدود پنج میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید