اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی کشور

هشدار هواشناسی برای امروز در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 15 تیر 1402

هشدار هواشناسی برای امروز در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 15 تیر 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران، پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک و در منطقه زابل طوفان گردوخاک خواهیم داشت.

همچنین در روز پنجشنبه در برخی نقاط استان‌های سمنان جنوب، تهران قم مرکزی و اصفهان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود از روز شنبه روند افزایش دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

احتمال خیزش گرد و خاک و هشدار نارنجی هواشناسی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، استان مرکزی، قم واحتمال خیزش گردوخاک و هشدار نارنجی هواشناسی اصفهان، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن را شاهد خواهیم بود.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی در این شرایط قرار خواهند گرفت.

خیزش گرد و خاک،‌ کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، ایراد خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط اشیاء، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان کهنسال، در مناطق و روزهای یاد شده محتمل است.

به هموطنان توصیه می شود از حضور در فضای باز و ترددهای غیر ضروری به ویژه ترددهای جاده‌ای و همچنین از فعالیت‌های عمرانی خودداری ورزند؛ از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شود، خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال پارک نشوند و از فعالیت‌های باغی و زراعی پرهیز شود.

وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده / هواشناسی هشدار داد

به نقل از فارس، بر اساس نقشه‌های پیش بینی هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی 5 روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با گرد و غبار رقیق و در ساعات بعداز ظهر و شب همراه با افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

در بخش های جنوبی استان تهران گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش موقتی گردوخاک ئ کاهش دید مورد انتظار می باشد.

همچنین از امروز تا جمعه در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود. لازم به ذکر است فردا کاهش نسبی دما و روزهای شنبه و یکشنبه افزایش دما رخ خواهد داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید