اربعین 1402 | اخبار اربعین 1402

کلاهبرداری سر زائرین اربعین! | کلاهبرداری تلفنی افراد از طریق برنامه رادیویی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن سفر اربعین در یک برنامه رادیویی خبر داد.

کلاهبرداری سر زائرین اربعین! | کلاهبرداری تلفنی افراد از طریق برنامه رادیویی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اربعین 1402 مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی سومین امام شیعیان در نبرد کربلا انجام می‌شود.اربعین 1402 از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی (پیمایش) و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌است.  طبق قول مشهور، سابقه‌ی آیین اربعین 1402حدوداً به میانهٔ قرن ۱۳ هجری برمی‌گردد. مرتضی انصاری، از سازندگان اصلی پیاده روی زیارتی همچون اربعین 1402 بوده‌است. در ادامه با اخبار اربعین 1402 آشنا می شوید.

سرهنگ داود معظمی گودرزی  اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری برنامه رادیویی زائر اربعین اعلام کرده است که شما برنده یک سفر زیارتی در ایام اربعین شده‌اید.

وی ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند اما شاکی با یک غفلت در نهایت متوجه سرقت همه موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو نفر دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات در حین رسیدگی پرونده گفت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا، بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند و گفتند باتوجه به ایام اربعین و اشتیاق مردم برای سفر زیارتی به عراق دست به چنین اقدامی زدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعا کلاهبرداری است همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

کشف اسکلت های انسان در کوله پشتی زائر اربعین!

۲ مرد که در کوله‌پشتی‌های خود اسکلت‌های یک زن و مرد را حمل می‌کردند، در مرز چذابه از سوی پلیس شناسایی شدند.

سرهنگ احمد سعیدیان معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: مأموران پلیس هنگام گشتزنی در مرز چذابه به ۲مرد که رفتار مشکوکی داشتند مظنون شدند. آن‌ها کوله‌پشتی بزرگی همراه خود داشتند و می‌خواستند از طریق مرز زمینی وارد عراق شوند که مأموران آن‌ها را متوقف و به بازرسی کوله‌پشتی پرداختند.

سعیدیان ادامه داد: داخل کوله پشتی یک پارچه سفید به چشم می‌خورد که در آن استخوان‌های اسکلت یک مرد و زن قرار داشت. در بررسی و تحقیق از متهمان مشخص شد که اسکلت‌ها مربوط به بستگان آن‌ها شامل یک زن و یک مرد بوده که اولی حدود ۲۸ سال قبل و دومی در سال ۹۷ فوت کرده و هر دو وصیت کرده بودند که بعد از مرگشان، اجسادشان در کشور عراق دفن شود. به همین دلیل ۲مرد جوان برای عمل به این وصیت، اسکلت‌ها را داخل کوله‌پشتی گذاشته و قصد انتقال آن‌ها به عراق را داشتند که شناسایی شدند.

به گفته سرهنگ سعیدیان، با هماهنگی قضایی دادستان سوسنگرد و عدم‌ارائه مجوز قانونی، متهمان تحت نظر هستند تا پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا معرفی و اقدامات سازمانی و قانونی درباره آن‌ها انجام شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید