آموزش خرید تیرآهن از بورس

آموزش خرید تیرآهن از بورس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

تیرآهن از کالاهایی است که در بورس کالا توسط کارگزاران مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار خرید و فروش می شوند. با خرید تیرآهن از بورس کالا می توانید اطمینان داشته باشید که قیمت روز تیرآهن در این بازار منطقی تر و شفاف تر از سایر مراکز خرید می باشد.

مراحل و روش های خرید تیرآهن از بورس

به صورت کلی مراحل خرید یک محصول فولادی از بازار بورس به شرح زیر می باشد:

  • مراجعه به یک کارگزاری فعال
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  1. خرید آهن آلات به عنوان فرد حقیقی

در صورتی که شما به عنوان یک فرد حقیقی اقدام به دریافت کد مشتری کرده اید به این مدارک نیاز دارید:

  • کپی کارت ملی خرید تیرآهن از بورس
  • کپی صفحات شناسنامه
  • فرم درخواست کد مشتریان حقیقی که دارای اطلاعاتی از جمله شماره حساب متقاضی، آدرس، کد پستی، تلفن و … است.
  1. خرید آهن آلات به عنوان فرد حقوقی

و اگر به عنوان یک فرد حقوقی هستید به مدارکی مانند:

  • تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • لیست صاحبان امضا
  • لیست تمامی سهامداران بالای 10 درصد
  • ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی

نیاز دارید. در این حالت در تمام مدت انجام معاملات تنها اشخاص حقوقی می توانند این فرآیند را اجرا نمایند. سپس فرم درخواست کد مشتریان حقوقی که شامل اطلاعاتی نظیر آخرین ترکیب اعضای هیات مدیره، لیست سهام دارانی که بالای 10 درصد سهم دارند، صاحبان امضای مجاز، ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی را تکمیل شده و به کارگزاری ارائه کنید.

نکته مهم این است که معامله گران بورس کالا مدتی است فقط به اشخاص حقوقی محدود شده و اشخاص حقیقی قادر به انجام معاملات نیستند.

12

نحوه خرید تیر آهن در بورس کالا

برای خرید تیرآهن از بورس باید ابتدا از طریق کارگزاری تدبیرگران فردا اقدام به دریافت کد بورس کالا کنید. سپس مبلغ پیش پرداخت را به حساب وکالتی بورس کالا واریز کرده و درخواست خرید خود را در سامانه اینترنتی کارگزاری بورس کالا ثبت کنید. پس از خرید محصول تا سه روزکاری بعد مبالغ را تسویه کنید. پس از تسویه با کارخانه تولید کننده و باربری برای تحویل بار هماهنگ میکنید. خرید از بورس کالا طی پنج مرحله به شرح زیر انجام می گیرد:

ثبت نام بورس کالا و گرفتن کد بورس کالا

جهت ثبت نام با کارگزاری تدبیرگران فردا تماس گرفته و فرم های ثبت نام را دریافت کنید. پس از تکمیل مدارک و پرکردن فرم ها، آنها را به کارگزاری ارسال کنید. پس طی مراحلی کد بورس کالای شما صادر میگردد. از این پس می توانید سفارشات خرید تیراهن و میلگرد و … را به کارگزاری اعلام کنید.

ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش می توانید با استفاده از سامانه آنلاین اقدام به ثبت سفارش خرید کالا کنید. سامانه tadbir.ebgo.ir جهت ثبت سفارشات خرید بورس کالا راه اندازی شده می باشد. اطلاعیه عرضه بورس کالا را در سایت ime.co.ir چک کنید.

عرضه کنندگان کالا موظفند یک روز قبل از عرضه تا ساعت 18 برای کالاهای داخلی و 3 روز قبل برای کالاهای صادراتی، اطلاعات کالا از جمله قیمت پیشنهادی و میزان عرضه را از طریق بورس اعلام کنند. شما باید سفارش خود را تا قبل از ساعت 9 روز عرضه ثبت کرده و تایید نهایی کنید. همینطور 10 درصد از کل مبلغ خرید به عنوان پیش پرداخت در حساب وکالتی بورس کالا موجود باشد. برای ثبت سفارش کالای مورد نظر (نوع کالا، مشخصات و..) خود را انتخاب کرده و قیمت حداکثر و تناز خرید را هم مشخص میکنید.

انجام معامله

با آغاز ساعات معاملاتی و با عرضه هر کالا تمام مشخصات آن در تابلو تالار نشان داده می شود. کارگزاران به نمایندگی از شما و بر مبنای سفارش تان دستور خرید یا فروش را انجام میدهند.

تسویه مبلغ کالا

در این مرحله اگر معامله انجام نشده باشد، کارگزار پیش پرداخت شما را نهایتا تا دو روز بعد به شما باز می گرداند. اما اگر معامله انجام شده باشد، می توانید در صفحه گزارشات سامانه ایبیگو صورتحساب خود را دانلود کنید. این صورتحساب شامل هزینه قرارداد، کارمزد (0.18٪ به کارگزار، 0.06٪ به شرکت بورس کالا و 0.04٪ به سازمان بورس)، 9٪ مالیات بر ارزش افزوده و مابقی وجه است. شما هم 3 روز کاری فرصت دارید تا تسویه کنید. خرید تیرآهن از بورس

دریافت کالا

پس از این که هزینه کالا را پرداخت کردید، کارگزار با اتاق پایاپای هم تسویه می کند و مدارک تسویه را برای کارگزار فروشنده ارسال می کند. سپس تولیدکننده حواله فروش را صادر می کند.

در این مرحله خریدار می تواند با هماهنگی باربری، کالا را تحویل بگیرد. جهت خرید میلگرد و تیرآهن از بورس کالا به پروانه بهره برداری نیاز نیست. برای بعضی از کالاها از جمله ورق های فولادی و … به پروانه بهره برداری و ثبت نام در سامانه بهین یاب نیاز می باشد.

یکی دیگر از شرایط خرید از بورس کالا این است که حجم خریداری شده در تالارهای مختلف باید از یک حد مشخصی بیشتر باشد بطور مثال 20 یا 22 تن باشد. برای هر کالا ضریب مشخص و حداقل خرید وجود دارد.

مدارک لازم برای دریافت کد بورس کالا

برای ثبت نام و دریافت کد بورس کالا باید از طریق کارگزاران بورس اقدام کنید. شما می توانید از طریق کارگزاری تدبیرگران فردا اقدام به ثبت نام در بورس کالا کنید. از طریق صفحه ثبت نام در بورس کالا اقدام به دریافت و تکمیل فرم ها کنید. در صورتی که در مورد ثبت نام و خرید از بورس کالا سوال یا ابهامی دارید کارشناسان کارگزاری تدبیرگران فردا پاسخ گوی شما خواهند بود.

خرید تیرآهن کارخانه های معتبر از آیرونید با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم

در حوزه ساخت و ساز و صنایع فلزی، تیرآهن یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که برای انجام پروژه های ساختمانی و عمرانی به آن نیاز داریم. انتخاب تیرآهن با کیفیت و استاندارد از کارخانه های معتبر و با تجربه، امری حیاتی و ضروری است تا اطمینان داشته باشیم کار ساختمانی ما از نظر کیفیت و ایمنی بهترین حالت را دارد.

یکی از گروه های معتبر و با سابقه در تامین تیرآهن، آیرونید است. آیرونید با سال ها تجربه در زمینه تامین انواع تیرآهن، به یکی از برترین و پیشروترین شرکت ها در این صنعت تبدیل شده است. این گروه با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص و متعهد، تیرآهن با کیفیت و استاندارد بالا را تامین می کند.

خرید تیرآهن از آیرونید به معنای دستیابی به محصولات با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از تولید کننده است. با خرید مستقیم از آیرونید، شما از واسطه های میانی صرفه جویی می کنید و قیمت مناسب تری برای محصولات خود دریافت می کنید. خرید تیرآهن از بورس

این روش باعث می شود که شما از تضمین کیفیت و اصالت محصولات خود اطمینان داشته باشید. اگر به دنبال خرید تیرآهن با بالاترین کیفیت و به صورت مستقیم از کارخانه های معتبر هستید، به کارخانه آیرونید مراجعه کنید و از تجربه بی نظیر خرید از یکی از بهترین تامین کنندگان تیرآهن در کشور بهره مند شوید.

برای دریافتقیمت روز تیرآهن هاش سبک - سنگین - لانه زنبوری و ... همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید