سایت اوپن سی (OpenSea) چیست و برای چه استفاده می شود؟

اوپن سی یا opensea یک سایت معتبر جهانی برای خرید NFT است. اگر به خرید ان‌اف‌تی‌ها علاقه دارید و می‌خواهید کلکسیون شخصی‌تان را داشته باشید، می‌توانید برای خریدوفروش آن‌ها روی اوپن سی حساب ویژه‌ای باز کنید. این وب‌سایت امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد که آن را یک سروگردن نسبت‌به وب‌سایت‌های مشابه بالاتر می‌برند. اما آیا ویژگی‌های این سایت را می‌شناسید؟ این وب‌سایت چه امکانات و مزیت‌هایی دارد؟

سایت اوپن سی (OpenSea) چیست و برای چه استفاده می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

اوپن سی چیست؟

برای این‌که با اوپن سی آشنا شوید، ابتدا باید NFT‌ها را بشناسید. درواقع ان‌اف‌تی‌ها دارایی‌های دیجیتالی افراد در دنیای کریپتوکارنسی هستند. هر ان‌اف‌تی دارایی منحصربه‌فردی است که می‌تواند شامل عکس‌های هنری، آواتار‌ها و ... بشود. قیمت برخی از NFT بسیار بالاست و حتی می‌توان هر یک از آن‌ها را با ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت، خانه‌ها و ویلا‌های لاکچری و ... معاوضه کرد. با پیشرفت روزافزون ان‌اف‌تی‌ها، دنیای متاورس نیاز به یک مرجع عالی برای خریدوفروش آن‌ها پیدا کرد. فروشگاه‌های اینترنتی زیادی برای خریدوفروش ان‌اف‌تی راه‌اندازی شدند که یکی از بهترین آن‌ها را می‌توان اوپن سی دانست. Opensea درواقع بزرگ‌ترین بازار برای عرضهٔ ان‌اف‌تی است و کاربران در آن می‌توانند این دارایی‌های دیجیتالی را با یکدیگر معامله کنند. درواقع عملکرد این پلتفرم را می‌توان مانند سایت‌های فروشگاهی بزرگ دنیا مانند آمازون یا ebay دانست، تنها با این تفاوت که این وب‌سایت درزمینهٔ کالا‌های دیجیتال فعالیت می‌کند.

چرا از اوپن سی برای خریدوفروش ان‌اف‌تی استفاده کنیم؟

هر نوع کالای دیجیتالی در حوزهٔ NFT‌ها را که بخواهید، در اوپن سی پیدا می‌شود. این سیستم به‌واسطهٔ فیلترینگ بسیاری قوی‌اش، انواع این دارایی‌های دیجیتالی را دسته‌بندی می‌کند. بنابراین هرکس براساس سلیقه و علاقه‌اش، می‌تواند دسته‌بندی‌های مختلف را بررسی کند تا بالاخره آواتار، عکس هنری یا کالا‌های دیجیتال مختلف موردنظرش را بیابد. در اوپن سی لیستی از پرفروش‌ترین NFT‌ها، جدیدترین‌ها و ... را نیز می‌توانید مشاهده کنید که هرکدام گزینه‌های مختلفی را با قیمت‌های متنوع پیش‌رویتان می‌گذارند. در Opensea خبری از پیمودن یک مسیر پرپیچ‌وخم برای خرید ان‌اف‌تی نیست. کافیست در این سایت روی کالای دیجیتال موردنظرتان کلیک کنید تا به صفحهٔ توضیحات و خرید آن هدایت شوید. شما با چند کلیک ساده، می‌توانید این دارایی را بخرید.

وب سایت اوپن سی

نحوهٔ خریدوفروش در بازار Opensea

اوپن سی کمترین میزان کارمزد را نسبت‌به بازار‌های دیگر دریافت می‌کند. درواقع در این بازار برای هر معامله، باید ۲.۵ درصد کارمزد پرداخت کنید که نسبت‌به بازار‌های دیگر با کارمزد ۱۵درصدی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما چگونه در سایت Opensea خریدوفروش داشته باشیم؟ خریدوفروش در پلتفرم اوپن سی روش‌های مخصوصی دارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

نحوهٔ فروش ان‌اف‌تی در اوپن سی

برای فروش ان‌اف‌تی‌ها در این وب‌سایت، ابتدا باید در آن ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام‌کردن و تکمیل پروفایل کاربری که چیزی شبیه شبکه‌های اجتماعی است، امکان بارگذاری کالا‌های دیجیتالی‌تان را در سایت خواهید داشت. برای بارگذاری فایل‌ها کافیست وارد بخش Create شوید و فایل موردنظرتان را بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری فایل، نوبت به وارد کردن اطلاعات از قبیل نام، اطلاعات فایل، قیمت، تعداد کپی‌ها از اثر و... می‌رسد. این بخش را به‌طور کامل تکمیل و سپس فرایند فروش را به اتمام برسانید. اکنون ان‌اف‌تی شما وارد سایت اوپن سی می‌شود و می‌توانید از طریق فروش آن، درامدزایی داشته باشید.

نحوهٔ خرید ان‌اف‌تی در اوپن سی

اگر کلکسیونر هستید و به جمع‌آوری کالا‌های دیجیتالی علاقه دارید یا به هر دلیلی می‌خواهید ان‌اف‌تی‌ها را بخرید، کافیست روی پروژه‌های مختلف این سایت کلیک کنید. بعد از کلیک وارد صفحهٔ شخصی هرکدام از پروژه‌ها می‌شوید و می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را بخوانید. در این مرحله روی گزینهٔ Buy در صفحهٔ موردنظر کلیک کنید و بعد با انتخاب گزینهٔ Checkout، وارد سبد خرید و مرحلهٔ نهایی تهیهٔ ان‌اف‌تی می‌شوید. البته در این مرحله باید یک امضای دیجیتالی بدهید و بعد از پرداخت هزینه، شما صاحب اصلی کالا و پروژهٔ موردنظر خواهید بود.

اوپن سی از چه کیف‌پول‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

برای خریدوفروش در سایت اوپن سی، نیاز به اتصال این وب‌سایت به کیف‌پول‌های مجازی‌تان دارید. این کیف‌پول‌ها درواقع والت‌هایی برای ذخیره‌سازی ارز‌های دیجیتال نیز هستند. در ادامه لیست کیف‌پول‌های پشتیبانی‌شده در Opensea را برایتان قرار می‌دهیم:

  • متامسک (MetaMask)

  • کوین‌بیس (Coinbase)

  • تراست‌والت (Trust Wallet)

  • بیتسکی (Bitski)

ارزش بازار اوپن سی چقدر است؟

ارزش بازار اوپن سی در سال ۲۰۲۱، به ۳.۵ میلیارد دلار رسید. این کورد توانست اوپن سی را به شناخته‌شده‌ترین بازار معاملاتی کالا‌های دیجیتال تبدیل کند. این در حالی است که سایت Opensea در سال ۲۰۲۰، فقط ۲۱ میلیون دلار ارزش داشت و فقط در عرض ۱ سال توانست تا ۱۲ هزار درصد رشد کند. دلیل رشد بالای اوپن سی، سرمایه‌گذاری افراد معروف و مشهور در آن است. درواقع افرادی مثل مارک‌کوبان، اشتون‌کوچر و کوین‌دورانت در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند. به همین دلیل Opensea توانست رشد بی‌سابقه‌ای را در مدت بسیار کوتاهی تجربه کند.

بررسی کلی سایت اوپن سی

در این مطلب به‌طور کامل دربارهٔ وب سایت اوپن سی و ویژگی‌های مختلف آن صحبت کردیم. اکنون می‌دانید که این سایت برای معاملهٔ دارایی‌های دیجیتالی NFT کاربرد دارد و به‌دلیل کارمزد کم و وجود پروژه‌های زیاد، توانسته است یک سروگردن نسبت‌به رقبا بالاتر برود. اگر متمایل به خرید ان‌اف‌تی هستید، می‌توانید از این سایت برای این کار استفاده کنید. البته قبل از آن توصیه می‌کنیم حتماً دربارهٔ NFT و ماهیت آن تحقیق داشته باشید تا در خرید دچار ضرر و زیان یا اشتباه نشوید.

در وب‌سایت والکس می‌توانید اطلاعات تکمیلی‌تری دربارهٔ سایت اوپن سی و ویژگی‌های آن بخوانید. این وب‌سایت بستری برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز است. بنابراین اگر جدای از ان‌اف‌تی‌ها، تمایل به معاملهٔ ارزهای دیجیتالی دارید، می‌توانید همین‌حالا در وب‌سایت والکس ثبت‌نام و معاملاتتان را به‌صورت حرفه‌ای شروع کنید. والکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که کاربران زیادی دارد و در طی روز، افراد زیادی از آن برای انجام معامله‌ها و بازکردن پوزیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند. بلاگ والکس همچنین منبعی معتبر برای انتشار مقالات دربارهٔ بازار اوپن سی و سایر حوزه‌های کریپتوکارنسی نیز به‌شمار می‌آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ این سایت، می‌توانید وارد آن شوید و بخش‌های مختلف آن را ببنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید