چه عواملی بر روی قیمت پکس گلد تأثیرگذار است؟

پکس گلد Pax Gold (PAXG) یک استیبل کوین با پشتوانه طلا است که هر واحد آن با یک اونس طلا برابری می‌کند. دسترسی به قیمت جهانی و سرمایه‌گذاری در این ارز، بدون نیاز به ذخیره فیزیکی طلا امکان‌پذیر است. در سال‌های اخیر توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، ارزهای دیجیتال و دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، کالاهای فیزیکی نظیر طلا همچنان در بین سرمایه‌گذاران تقاضای بالایی دارند. حتی با اختراع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، طلا همچنان انتخاب اول بسیاری از فعالان بازار مالی است؛ اما واقعیت این است که برای اکثر سرمایه‌گذاران، داشتن طلای فیزیکی می‌تواند کمی دشوار و دور از دسترس باشد؛ به همین جهت، خرید پکس گلد در کانون توجه قرار گرفته است. هدف این شرکت، توزیع مالکیت طلا به روشی دموکراتیک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای سرمایه‌گذاران عادی و تسهیل معاملات طلا است.

چه عواملی بر روی قیمت پکس گلد تأثیرگذار است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

پکس گلد (PAXG) چیست؟

استیبل کوین، به‌نوعی از ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که ارزش آن‌ها، به یک دارایی فیات یا سنتی همچون دلار آمریکا، گره‌خورده است؛ اما بازار جدای از دلار، گزینه‌های مختلفی نظیر: ین ژاپن و پوند انگلیس را هم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است. پکس گلد Pax Gold (PAXG) را می‌توان به‌عنوان یک استیبل کوین در نظر گرفت که ارزش آن، برابر با قیمت طلا یا به‌ عبارت‌ دیگر با قیمت آن مرتبط است.

هدف از ارائه Pax Gold (PAXG) چیست؟

تبدیل طلا به پکس گلد، خطر نگهداری آن را برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌دهد و آن‌ها دیگر نگران عواملی نظیر: ذخیره‌سازی، امنیت و حمل‌ونقل نیستند. علاوه‌بر‌این، خرید پکس گلد PAXG فرصت مالکیت بخشی از طلا را در صرافی ارز دیجیتال، در اختیار افراد قرار می‌دهد. به‌ عبارتی دیگر، سرمایه‌گذاران خُرد که توانایی خرید، کُل شمش طلا را ندارند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در پکس گلد (PAXG) به‌مقدار دلخواه، در این کالای گران‌بها سرمایه‌گذاری کنند.

پکس گلد

نوسانات در نرخ قیمتی پکس گلد

ارزش پکس گلد در بازار ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل اقتصادی و اجتماعی مهم بر نوسانات قیمت پکس گلد تأثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر ارزش پکس گلد، میزان عرضه و تقاضا است. با افزایش عرضه پکس گلد، قیمت آن کاهش می‌یابد و برعکس این چرخه نیز اتفاق می‌افتد. با توجه ‌به محدودیت‌های تجارت طلا به جهت حمل‌ونقل و قابل‌تقسیم و انعطاف‌پذیر نبودن، معاملات طلا تنها توسط قشر خاصی از جامعه انجام می‌شود؛ بنابراین، PAXG تصمیم گرفت یک استیبل کوین با پشتوانه طلا باشد تا سرمایه‌گذاران بتوانند مقادیر نامحدود طلا را ازطریق خرید پکس گلد معامله کنند. البته این شرکت، استیبل کوین دیگری را با پشتوانه دلار به نام Pax Dollar (USDP) در بازار ارزهای دیجیتال عرضه کرده است.

عوامل مؤثر بر نرخ قیمت پکس گلد

در این بخش، عوامل مؤثر بر قیمت پکس گلد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. هر یک از این المان‌ها در هر زمان، برای تعیین قیمت لحظه‌ای پکس گلد، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. توجه داشته باشید که این عوامل به‌ترتیب اهمیت، رتبه‌بندی نشده‌اند؛ زیرا در هر لحظه، یکی از این عوامل می‌توانند نقش پررنگ‌تری داشته باشند. این عوامل عبارت‌اند از:

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا، یکی از عوامل اصلی تعیین نرخ قیمتی پکس گلد در بازار است. هر مقدر که این دو فاکتور تغییر کند، نرخ خرید پکس گلد هم تغییر خواهد کرد. افزایش عرضه در تقاضای ثابت، به معنای کاهش قیمت است و افزایش تقاضا در عرضه ثابت، افزایش قیمت پکس گلد را به‌همراه دارد.

امنیت پکس گلد

مقررات و سیاست‌های پکس گلد، لایه‌ای از امنیت و آرامش‌خاطر را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. پکس گلد به‌صورت کامل توسط NYDFS تنظیم و تأیید شده است. پس برای موفقیت در آینده به‌احتمال زیاد، با هیچ مانع بزرگ دولتی مواجه نخواهد شد. شما با درنظرگرفتن این موضوع در زمان تحلیل پکس گلد و تعیین بازه زمانی خرید آن، می‌توانید با اطمینان بیشتری در آن سرمایه‌گذاری کنید.

خطرات و کلاهبرداری‌ها در پکس گلد

ریسک‌ و تقلب‌ها در خرید پکس گلد به دو بخش تقسیم می‌شوند: قسمت اول مخصوص همه ارزهای دیجیتال و قسمت دوم، به برخی از ارزها مرتبط می‌شوند. شما باید به ریسک‌ها در هنگام تحلیل پکس گلد توجه داشته باشید و درصورت تردید، از خرید آن اجتناب کنید. به‌طور مثال باید بدانید که ارزش هر رمزارزی می‌توانید عدد صفر را تجربه کند. اولین کلاهبرداری در این ارز، قیمت آن را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد.

حمایت افراد مشهور از پکس گلد

اگر قیمت‌های ارز دیجیتال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، احتمالاً با اخباری دررابطه‌با، حمایت برخی افراد مشهور از این کوین‌ها مواجه شده‌اید. این افراد در جامعه طرفداران زیادی دارند؛ بنابراین حمایت آن‌ها از پکس گلد، می‌تواند منجر به حجم بالای خرید ارز دیجیتال PAXG از سوی سرمایه‌گذاران شود.

رقبای پکس گلد

رقبا نیز می‌توانند نقش مؤثری در نرخ پکس گلد داشته باشند. وجود بسیاری از رقبای قدرتمند، تمایل مصرف‌کنندگان به خرید پکس گلد را کاهش می‌دهد. در این شرایط، سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری به سراغ خرید ارز دیجیتال تتر گلد به جهت رقابت آن با پکس گلد می‌روند.

پکس گلد چگونه کار می‌کند؟

این ارز به‌طور کامل توسط دفتر خدمات مالی ایالت نیویورک (NYSDFS) تنظیم می‌شود. طلای تخصیص نشده در ذخایر PAXG وجود ندارد. تمام دارایی‌ها با پشتوانه طلای فیزیکی به‌ نسبت یک اونس برابر با ۳۱.۱ گرم شمش طلا هستند. ضمانت و اصالت طلا براساس استاندارد Good Delivery لندن است. هنگام معامله با طلای تخصیصی، با خرید مقدار طلای موردنظر، مالکیت یک شمش طلای خاص نیز به شما منتقل می‌شود. از سوی دیگر، با بورس طلای تخصیص نشده، شما فقط معادل ارزش آن طلا را خریداری می‌کنید و مالکیت آن دارایی به شما منتقل می‌شود. آنچه در مبادله این نوع طلا اتفاق می‌افتد، چیزی شبیه به بانکداری سنتی است.

 سخن پایانی

در این مطلب در مورد پکس گلد توضیح دادی که یکی از کوین‌های ماندگار دنیای کریپتو است و به‌عنوان نماد طلا شناخته می‌شود. شما با خرید این ارز دیجیتال به دلیل امنیت بالای آن، می‌توانید از ایمن بودن دارایی‌تان مطمئن باشید. سرمایه‌گذاری در این ارز، از طریق صرافی ارز دیجیتال معتبر صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که این محتوا، هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید پکس گلد و سرمایه‌گذاری روی آن نبوده و هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید