میلگرد کششی یا ترانس و کشش استیل

شرکت صنعتی کشش علم وصنعت اولین وبزرگ ترین تولید کننده میلگردهای کششی استیل صنعتی و شکل های هندسی از سایز 5Mm100Mm به صورت کشش برای اولین بار در ایران

میلگرد کششی یا ترانس و کشش استیل
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

میلگرد ترانس که با نام میلگرد کششی نیز شناخته می‌شود، یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد است که از نظر شکل ظاهری، ابعاد و سایز تنوع بالایی دارد و با استفاده از فرایند کشش میلگرد ساخته می‌شود. انواع مختلف این میلگرد صنعتی بدون عاج، در صنایع گوناگونی مانند طراحی ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز در صنایع غذایی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت خودروسازی، ساخت ادوات و ابزارهای کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع میلگرد، می‌توان به سطح صیقلی و صاف، مقاومت و استحکام بالا و زیبایی ظاهری آن اشاره کرد. در این مقاله ابتدا قصد داریم دربارهٔ مراحل تولید، انواع و کاربردهای میلگرد ترانس و عوامل مؤثر در قیمت آن صحبت کنیم و سپس به معرفی یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکنندهٔ میلگردهای کششی در ایران بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

مراحل تولید میلگرد ترانس به چه صورت است؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، میلگردهای ترانس جزو پرکاربردترین انواع میلگرد هستند. استحکام و مقاومت بالا‌، طول عمر و ماندگاری زیاد، سطح صیقلی و بسیار صاف، ساخته‌شده با ترکیبات آلیاژی متفاوت براساس نوع کاربرد،‌ استفاده در صنایع حساس، زیبایی ظاهری و امکان سفارش در قطرهای متنوع را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های مهم میلگرد ترانس معرفی کرد. شرکت‌های تولیدکننده در مراحل تولید این نوع میلگرد، از فرایند کشش میلگرد بهره می‌برند. در این فرایند قطر میلگرد بعد از کشیده شدن به ابعاد موردنظر می‌رسد. مراحل تولید میلگرد ترانس عبارتند از:

  • مرحلهٔ اسیدشویی:

اولین مرحله از مراحل تولید میلگردهای ترانس، مرحلهٔ اسیدشویی است. در این مرحله تمام آلودگی‌های موجود در سطح میلگردها ازجمله اکسیدآهن را در دمای بین 82 الی 93 درجهٔ سانتی‌گراد با استفاده از اسید هیدروکلریک به‌خوبی می‌شویند‌.

  • مرحلهٔ سرتراشی:

در این مرحله سر میلگردها به مقدار 10 الی 10 سانتی‌متر تراش داده می‌شود تا برای قرار گرفتن در قالب و عبور از آن آماده شوند.

  • مرحلهٔ کشش‌کاری:

سومین مرحله از مراحل تولید میلگردهای ترانس، مراحلهٔ کشش‌کاری است. در این مرحله سر تراشیده‌شدهٔ میلگرد ساده بعد از عبور از قالب، با کمک گیره و فشار واردشده از طرف اهرم، به‌خوبی قفل می‌شود تا کشش‌کاری آن آغاز شود. در کشش‌کاری سطح میلگرد کاهش پیدا می‌کند.

  • مرحلهٔ تاب‌گیری:

در مرحلهٔ آخر انحنای موجود در میلگردهای ترانسی که در ابعاد 3متری یا 4متری برش داده شده‌اند، با عبور از دستگاه تاب‌گیری گرفته می‌شود. میلگردها بعد از تاب‌گیری، کاملاً صاف و صیقلی خواهند شد. اگر سفارش‌دهنده هنگام ثبت سفارش به صیقلی بودن و کیفیت بالای میلگردها تأکید داشته باشد، یک مرحله به نام پولیش‌زنی به مراحل تولید اضافه می‌شود تا تمام زائده‌ها و ناهمواری‌های موجود در سطح میلگرد‌ها به‌طور کامل برطرف شود.

انواع میلگرد ترانس به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

در بخش‌های قبلی مقاله اشاره کردیم که میلگردهای ترانس یا کششی دارای انواع متنوعی هستند و تولید آن‌ها اغلب با استفاده از روش نورد گرم است‌. انواع میلگرد ترانس عبارتند از:

  • میلگردهای ترانس تک پولیش:

میلگردهایی از جنس فولاد با سطح ناصاف بعد از اتمام مراحب تولید میلگرد کششی و در مرحلهٔ پولیش‌کاری به میلگردهای ترانس تک پولیش تبدیل می‌شود. این محصول بعد از ماشین‌کاری نیز براقیتش را از دست نمی‌دهد و بیشتر برای تولید سیلندرهای هیدرولیکی و ساخت قطعات انواع پمپ‌ آب و پمپ نفت کاربر دارد.

  • میلگردهای ترانس دو پولیش:

سطح این نوع میلگرد ترانس بعد از دو مرحلهٔ پولیش‌کاری درست مانند آیینه صاف، براق و درخشان می‌شود. میلگردهای ترانس دو پولیش به دلیل نشکن بودن و ظاهر بسیار زیبا در صنایع تولید قطعات خودرو کاربرد دارند.

  • میلگردهای ترانس سنگ خورده:

این نوع میلگرد با ضخامت 3 الی 100 میلی‌متر با استفاده از دستگاه مخصوصی به نام دستگاه سنگ سنترلس لیکوپینگ با تلورانس دقیق تولید می‌شود و به شکل سر زرد یا ST و سر قرمز یا CK در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

  • میلگردهای ترانس بلبرینگ‌خور:

این میلگردهای کششی به انواع سنگ‌خورده شبیه هستند با این تفاوت که قابلیت بلبرینگ شدن دارند‌. مهم‌ترین ویژگی این نوع میلگرد پایین بودن قیمت آن است.

  • میلگردهای ترانس مفتول سیاه:

میلگردهایی که به دلیل ضخامت پایین دارای قابلیت خم‌کاری هستند و برای ساخت انواع مختلف سیم مفتولی، فنر، گیره، میخ، توری، پانل، وسایل تزئینی منزل و غیره کاربرد دارند. برای ساخت حصار زمین‌های کشاورزی و قفس هم از میلگرد مفتول سیاه استفاده می‌شود‌.

  • میلگردهای تسمه ترانس:

تولید این نوع میلگرد اتومات با روش‌های کششی، ماشین‌کاری و نوردی انجام می‌شود. مقطع میلگردهای تسمه ترانس به شکل مستطیل و سطح آن کاملاً صاف است. ساخت دوچرخه، تولید درب، پنجره وحفاظ، هود، ماشین‌های ظرفشویی و لباششویی و غیره کاربردهای مهم تسمه ترانس است.

  • میلگردهای ترانس چهار پهلو:

این نوع میلگرد در سایزهای متنوع تولید می‌شود و برای تولید قطعاتی که نیاز به دقت بالایی دارند و تولید آن‌ها مراحل حساسی دارد به کار می‌رود‌. از کاربردهای مهم این میلگرد عبارتند از: ساخت درب، پنجره و نرده.

  • میلگردهای ترانس شش پر:

مقطع این میلگرد اتومات به شکل شش‌ضلعی ساخته شده‌است. به همین دلیل آن را با نام میلگرد شش پر می‌شناسند. این میلگردها در ساخت چرخ دنده، بلبرینگ، تجهیزات کشاورزی، تولید مهره، صنایع دکوراتیو و پایه‌های تنظیم شونده کاربرد دارند.

  • میلگردهای ترانس مسوار:

این نوع میلگرد با استفاده از مفتول مسوار تولید می‌شود. در تولید آن از قلع و مس استفاده شده‌است. رنگ آن شبیه رنگ مس و چیزی بین رنگ‌های قرمز و زرد است و به‌صورت شاخه‌ای و کلاف به فروش می‌رسد.

میلگرد کشش استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد کشش استیل میلگردی از جنس استیل استنلس ضدزنگ است که با روش نورد سرد تولید می‌شود. از این نوع میلگرد به‌صورت گرد، چهار پهلو و شش پر برای ساخت قطعات خودرو، ساخت پیچ و مهره، ساخت لوازم جراحی و لوازم پزشکی،‌ ساخت مبلمان، ساخت تجهیزات حفاری در صنعت نفت، ساخت تجهیزات صنایع غذایی و غیره کاربرد دارد.

جمع‌بندی؛ معرفی بهترین شرکت تولیدکنندهٔ میلگرد ترانس و کشش استیل

شرکت کشش علم و صنعت به‌عنوان بهترین شرکت تولیدکنندهٔ انواع مختلف میلگرد ترانس و میلگرد کشش استیل فعالیت رسمی خود را از سال 1359 آغاز کرد. بنیان‌گذار این شرکت مهندس حاج عباس زهره‌وند و مدیر عامل آن مهندس آرش زهره‌وند با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، پیشرفته‌ترین تجهیزات و مواد اولیهٔ استاندارد و درجه یک، بهترین و باکیفیت‌ترین میلگردهای صنعتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ قیمت و نحوهٔ خرید میلگردهای ترانس و کشش استیل، می‌توانید با شماره تلفن 02136464450 تماس بگیرید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید